24.07.2015 г.

Ябълков крем сладкиш


Нещо като крем карамел с ябълки и леко напомняне на кекс! Препоръчвам ви този невероятен крем сладкиш със съвет да внимавате много с печенето! Рецептата е от тук!


Продукти:
120 гр. брашно
3 яйца
200 гр. захар
100 гр. краве масло
500 мл. прясно мляко
1 ч.л. канела
сока на един лимон
1 бакпулвер
4 ябълки


Обелете и нарежете на кубчета ябълките. Залейте ги със сока на един лимон. В купа разбийте на пухкав крем омекналото краве масло и захарта. Прибавяйте едно по едно яйцата разбивайки с миксер докато получите гладка смес. Прибавете брашното размесено с бакпулвера и канелата. Излейте на тънка струйка леко затопленото прясно мляко. Изсипете ябълките в сместа и хомогенизирайте добре. В този си вид сместа е течна, така трябва да бъде. Застелете форма (24см.) с откопчаващ се ринг с хартия за печене. Изсипете сместта в нея. Изпечете сладкиша на 180 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор на долна решетка за около 35-40 мин. Както казах по-горе печенето е капризно, затова се навъртайте около фурната и при проверка за готовност с дървено шишче то трябва да е леко влажно. Оставете изпечения сладкиш да се охлади напълно преди да го извадите от формата. Поръсете с пудра захар и ....
 .... да ви е сладко:)! Ако сладкиша престои в хладилник няколко часа е още по-вкусен! 



14 коментара:

  1. This looks delicious! How many grams is 120 of flour?

    ОтговорИзтриване
  2. Много, много апетитно изглежда този сладкиш, Ваня!
    Отново ни предлагаш изкушение :)
    Поздрави и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Обожавам го!! Обожавам всички ябълкови сладкиши, а този е истински шедьовър!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз като Танчето вече го обожавам! Много ми харесва идеята, Ваня! Именно защото много обичам ябълки, а и сочни десерти.
    Поздрави и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Ив,наистина много изкушаващо! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Считай го за направен ... все любими продукти Ив :) Разкошно ми звучи и изглежда.
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Момичета, прегръдка и благодаря за хубавите думи, а сладкиша да ви е сладък като го направите:)!
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  8. Ванюшка,ще внимава с печенето и ще го направя.....Изглежда толкова вкусен.
    Хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  9. Разкошен и дъхав сладкиш,Ваня,идва ми да стана и да го приготвя,че имам две ябълки,които чакат да станат на нещо сладичко.Прилича ми на клафути.Благодаря за чудесната рецепта,поздрави и релаксираща неделя!

    ОтговорИзтриване
  10. Аааа, този ще оставя за зимата - ябълковите сладкиши са ми "зимни" на мен:)), пък и самите ябълки, не ги и поглеждам сега:)

    ОтговорИзтриване
  11. Какво значи на долна решетка? Да сложа решетката на дъното на фурната или на първата степен по-нагоре?

    ОтговорИзтриване
  12. В рецептата е сбъркано количеството на прясното мляко. Според мен трябва да е 200 мл, с 500 мл вече час и половина не може да ми се изпече във фурната!

    ОтговорИзтриване